Wednesday, 23 March 2011

ေရခ်မ္းစင္ ဧယင္က်ဴး

zaw gyi one
၁။
အစကတည္းက သည္လမ္းသည္ ခရီးကို သြားမည္ဆိုလွ်င္ ခႏ္ၲီစ-သည္းခံျခင္း တရားေသာ္ လည္းေကာင္း ၾကံဳပေလ ဘံုေပြပဲ ျဖစ္လာမွေတာ့ တံုးတိုက္တိုက္ က်ားကိုက္ကိုက္ ဟူသည့္
ထီမထင္ စိတ္ဓာတ္မ်ဳိးကို ေသာ္လည္းေကာင္း ေမြးျမဴထားမွ ျဖစ္မည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ သိခဲ့ပါသည္။ ထိုသို႔ သိရန္လည္း ယခင့္ ယခင္ အေတြ႔အၾကံဳ မ်ားက သင္ျပေပးခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။ အျခားလမ္း ခရီး မဟုတ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၿမိဳ႔ကေလးမွသည္ အထက္သို႔ တက္ေသာ လမ္းခရီးကို ဆိုလိုျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

၂။
သည္မွာ မ်က္စိ လည္မသြားေစဖို႔ နည္းနည္းေတာ့ ရွင္းျပဦးမွ ျဖစ္မည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆင္ျဖဴကၽြန္း ၿမိဳ႕ကေလး၏ အေနာက္ဘက္ ကပ္လ်က္တြင္ စလင္းေခ်ာင္း စီးဆင္းလ်က္ ရွိ၏။ ထိုေခ်ာင္းကမ္းပါး တစ္ေလွ်ာက္ရွိ ေက်းရြာမ်ားကို ေဒသိယ အေခၚအေ၀ၚ အရ အထက္ဟု ေခၚပါသည္။ ဆင္ျဖဴကၽြန္းၿမိဳ႕ကေလးႏွင့္ မိုင္သံုးေလး ငါးဆယ္ ေ၀းေသာ အရပ္က ေက်းရြာ အားလံုးကို အထက္ဟု သိမ္းက်ဳံး ေခၚလိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ “ဘယ္သြားမလို႔လဲ”ဟု ေမး ၍ “အထက္ကိုပါဗ်ာ” ဟု ေျဖလိုက္လွ်င္ပင္ ထိုစလင္းေခ်ာင္း စီးဆင္းရာ တစ္ေလွ်ာက္မွ ေက်းရြာ တစ္ရြာရြာသို႔ သြားဖို႔မွန္း အားလံုး သိၾက၏။ ဟုတ္ေတာ့လည္း အဟုတ္သား။

ထိုေက်းရြာမ်ားက ပင္လယ္ေရ မ်က္ႏွာ ျပင္အရ တိုင္းထြာလွ်င္ ၿမိဳ႔ကေလးထက္ ပို၍ ျမင့္ေသာ ေျမမ်က္ႏွာျပင္မ်ားမွာ တည္ရွိၾကေသာေၾကာင့္ အထက္ဟုေခၚၾကသည္မွာ အေတာ္သဘာ၀ က်သည္ဟု ဆိုရမည္။ သည္လိုဆိုေတာ့ သူတို႔ ေက်းရြာမ်ားကေတာ့ ေရာတဲ့။ သူတို႔ကလည္း ဆင္ျဖဴကၽြန္း ၿမိဳ႕ကေလးသို႔ ေစ်း ေရာင္းေစ်း၀ယ္ သြားၾကေတာ့ မည္ဆိုလွ်င္ ၿမိဳ႕နာမည္ကို ထည့္ေျပာေနတာ မဟုတ္ပါ။ “ဘာမွာၾကဦးမလဲေဟ့၊ ငါတို႔ ေအာက္ကို ဆင္းမလို႔” ဟု ေျပာၾကေလ့ရွိ၏။ ေအာက္ဟု ဆိုလိုက္သည္ႏွင့္ ဆင္ျဖဴ ကၽြန္းၿမိဳ႕ကေလးဟု တန္းခနဲ သိၾက၏။ သည္မွ် ရွင္းျပ လိုက္လွ်င္ အထက္၊ ေအာက္ဆိုေသာ ကိစၥက လံုေလာက္ ပါၿပီ။

ေကာင္းၿပီ။ ေစာေစာက ေျပာခဲ့ေသာ အဲဒီ အထက္ကို တက္သည့္ လမ္းခရီး ကိစၥကို ဆက္ေျပာပါမည္။ ထိုထုိ ေသာလမ္းက ေရွ႕က ဆိုခဲ့သည့္ အတိုင္းပဲ၊ သည္းခံျခင္းႏွင့္ ထီမထင္ စိတ္တစ္ခုခု ေတာ့ ေမြးထားမွ အဆင္ေျပ၏။ ယင္းအထက္ ေက်းရြာမ်ားႏွင့္ ၿမိဳ႕ကေလးကို ဆက္ သြယ္ေျပးဆြဲေနေသာကားက စုစုေပါင္းမွ ႏွစ္စီးပဲ ရွိသည္။ ပဲအိတ္၊ ႏွမ္းအိတ္မွအစ ေက်းရြာထြက္ကုန္မ်ားႏွင့္ ေက်းရြာေပါင္းစံုမွ ခရီးသည္ မ်ားကို တင္ေဆာင္လာေလ့ ရွိ၏။ အေ၀းမွ ၾကည့္လွ်င္ ကားကိုမျမင္ရ။ ကားအမိုး သံကုိင္းမ်ား အထက္တြင္ ႁပြတ္သိပ္ စုျပံဳလိုက္လာေသာ လူအုပ္ႀကီးကိုသာ အသည္းယားစဖြယ္ ျမင္ရသည္။ ကားေအာက္ခန္းထဲမွာက ကုန္စည္ ေတြႏွင့္ျပည့္ေနသျဖင့္ လူေတြက အုပ္စုလိုက္ႀကီး ေကာင္းကင္က ပ်ံလာေနၾကသလိုလို။ ရန္ကုန္က လူေတြ ကားေနာက္ ၿမီးက တြယ္စီးတယ္ ဆိုတာ ေလာက္ေတာ့ သည္က လူေတြက သနားတယ္ဟု ေျပာမလား မသိ။

အဲဒီမွာ လမ္းကိုလည္း ေျပာဦးမည္။ ဆင္ျဖဴကၽြန္း ၿမိဳ႕ကထြက္ ႏြယ္တမယ္ ရြာကို ေက်ာ္သည္ အထိကေတာ့ ကတၱရာလမ္း ျဖစ္၏။ ဆုတ္ေလဦး ဘုရားလမ္းခြဲမွ စ၍ ေျမသားလမ္းၾကမ္း ျဖစ္၏။ မိုးရာသီ၌ ဗြက္နစ္သည္။ ေႏြႏွင့္ေဆာင္းက ဖုန္တေထာင္းေထာင္း။ ေတာင္ဘိုရြာကို ေက်ာ္သည္ႏွင့္ပင္ ေတာင္တက္ခရီး စသည္။ ဂီတ ၀ါသနာ ပါသူသာစီးလွ်င္ အဆိုေတာ္ႀကီး တြံေတးသိန္းတန္၏ “xxx တစ္ေတာ၀င္ထြက္ xxx တစ္ကုန္းတက္၍ တစ္ေတာင္ကိုေက်ာ္xxx တစ္ပင္မွာ နားေသာ္” ဟူေသာ ေတး တစ္ပုဒ္ကို ကားစီးရင္း ထဟဲ မိႏိုင္ေလာက္သည့္ လမ္း ျဖစ္ပါသည္။

ကၽြန္ေတာ့္တြင္ ထိုအထက္ ေက်းရြာမ်ား၌ မိတ္ေဆြမ်ားစြာ ရွိသည္။ အေၾကာင္းကိစၥ အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ သံုးေခါက္ေလာက္ေတာ့ ေရာက္ျဖစ္၏။ ယခု တစ္ေခါက္လည္း အထက္ရွိ ေက်းရြာမ်ားထဲမွ ရြာတစ္ရြာျဖစ္သည့္ ကန္ေပါက္ရြာမွ မိတ္ေဆြတစ္ဦး ျဖစ္သူ ေမာင္၀င္းေအာင္က သူတို႔ ရြာဘုရားပြဲသို႔ လိုက္ခဲ့ရန္ ဇြတ္ေခၚေသာေၾကာင့္ မျငင္းသာဘဲ လိုက္လာခဲ့ရ ျခင္း ျဖစ္သည္။ ေမာင္၀င္းေအာင္က သူ႔ရြာဘုရားပြဲတြင္ ေကၽြးေမြး ဧည့္ခံရန္ စား ေသာက္ဖြယ္ကုန္စည္ကေလး မ်ား၊ မုန္႔လုပ္ရန္ ေရႊခ်ီ၊ သၾကား၊ ထန္းလ်က္၊ ေထာပတ္ အစရွိေသာ အဆာပလာ အမည္ကေလးမ်ား ၀ယ္ယူရန္ ဆင္ျဖဴကၽြန္းသို႔ ဆင္းလာခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ အိမ္မွာပင္ တည္းခို၏။ ယခု သူအျပန္တြင္ ဇြတ္ေခၚသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ လိုက္ပါလာခဲ့ရ ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

အထက္က ေျပာခဲ့သလိုပင္ ဤခရီးစဥ္ကို သြားလွ်င္ ခႏ္ၲီစ-သည္းခံျခင္းကိုေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ျဖစ္လာမွေတာ့ ၾကံဳသလိုသာ ႐ုန္းေပေတာ့ ဟူေသာ ထီမထင္ စိတ္ဓာတ္ကိုေသာ္  လည္းေကာင္း ေမြးျမဴထားရသည္ ျဖစ္ရာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကားႀကီးသည္ ကန္ေပါက္ရြာ မေရာက္မီ ႏွစ္ မိနစ္ခန္႔အလိုမွာပင္ အထက္က ဆိုခဲ့သည့္ အျခင္းအရာ ႏွစ္ရပ္ကို လက္ေတြ႔ အသံုးခ်ၾကရန္ စီမံလာပါေတာ့သည္။ ေတာင္ကုန္းအထက္ ထိပ္တည့္တည့္ အေရာက္တြင္မွ ကားႀကီးက ထိုးရပ္သြား ေသာေၾကာင့္ပင္တည္း။

“ဘာျဖစ္သြားတာလဲ ေဟ့၊ ၾကည့္ၾကပါဦးဟ”

ကားေပၚက အမိုးသံ ကိုင္းေတြကို ကိုင္ၿပီး လိုက္လာရသည့္ ခရီးသည္ ရြာသားႀကီး တစ္ေယာက္က ေအာ္ေမးသည္။ ယာဥ္ေနာက္လိုက္ လူငယ္ ကေလးက ကားေနာက္ဘက္မွ ခုန္ဆင္းသြား ၿပီး ကားေအာက္ဘက္သို႔ လွည့္ပတ္ၾကည့္႐ႈ စစ္ေဆးၿပီး အေၾကာင္းျပန္၏။

“သြားၿပီဗ်ဳိ႕၊ ဘီးေပါက္တာ မဟုတ္ဘူး။ ရွပ္က်ဳိး သြားတာ”

“လုပ္လာၿပီကြာ။ ရြာကို ႏြားလွည္း ျပန္ေခၚၿပီး ကုန္ေတြ တိုက္ရျပန္ေတာ့မယ္”

“ေအး...၊ မက်ဳိးမွေန ေရာေပါ့။ လူေတြ၊ ကုန္ေတြက ေလယာဥ္ပ်ံ တစ္စီးစာေလာက္ တင္လာတာကိုး”

ကားေပၚမွာ တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ စကားသံေတြျဖင့္ ဆူညံသြား၏။ ဘီးေပါက္တာ ဆိုလွ်င္ စပယ္ ယာဘီး အပို လဲလွယ္ တပ္ဆင္တာကို တစ္နာရီေလာက္ ေစာင့္ရလွ်င္ အဆင္ ေျပႏိုင္ေသး၏။ ခုဟာက ရွပ္ထုပ္ က်ဳိးသြားတာ ဆိုေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ မရွိၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ေမာင္၀င္းေအာင္တို႔ အဖို႔မူ တစ္တင္း၀င္အိတ္ အရြယ္အစားရွိ ဆာလာအိတ္ အထုပ္ တစ္ထုပ္စီသာ ပါသျဖင့္ ေတာ္ေသးရဲ႕ဟု သက္ျပင္းခ် ႏိုင္ၾကရေသးသည္။ တစ္ေယာက္ တစ္ထုပ္စီမွ် ထမ္းၿပီး ႏွစ္မိုင္ခန္႔ အေ၀းရွိ ရြာကို ေျခက်င္ ႀကိတ္ၾက႐ံုမွ တစ္ပါး အျခား လမ္းေရြးစရာမျမင္။ သို႔ေသာ္ ၿမိဳ႕ကအျပန္ ကုန္ ေတြ အေတာ္မ်ားမ်ား ၀ယ္ယူ သယ္ေဆာင္ လာခဲ့ေသာ ရြာေစ်းသည္ေတြကေတာ့ ကိုယ့္ ရြာကိုယ္ျပန္ကာ ႏြားလွည္း တပ္ေမာင္းလာၿပီး သည္ကားေပၚမွ ကုန္ေတြကို ကဲ့ၾက၊ တိုက္ၾကေပေတာ့ ဆိုသည့္ အခ်ဳိးျဖစ္၍ သူတို႔ ဒုကၡက ပိုႀကီးပါသည္။

“ကိုင္း... ငါ့လူ၊ ပထမခႏၲီ သည္းခံျခင္း လက္ကိုင္ထားၿပီး ကားေပၚက ဆင္းေပေတာ့။ ဒုတိယ အေနနဲ႔ ကေတာ့ ၾကံဳပေလ ဘံုေပြပဲ ဆိုၿပီး တံုးတိုက္တိုက္ က်ား ကိုက္ကိုက္ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ ကိုယ့္အထုပ္ ကိုယ္ထမ္းၿပီး ေလွ်ာက္ၾကစို႔ရဲ႕”

ေမာင္၀င္းေအာင္က သူ႔ ေခါင္းသူ တဗ်င္းဗ်င္း ကုတ္ရင္း ေျပာ၏။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း သည္လမ္းအေၾကာင္း အထာသိၿပီး သူမို႔ ဘာမွ်ေျပာ မေနေတာ့ဘဲ ကားေပၚမွသာ ခုန္ခ် လုိက္ရပါေတာ့သည္။ ႏွစ္ေယာက္သား အထုပ္ႀကီးေတြ တစ္ထုပ္စီထမ္းကာ ရြာဆီသို႔ ေျခက်င္ ႀကိတ္ခဲ့ၾကရ ပါေတာ့သည္။
၄။
အခ်ိန္က ေန႔ခင္း နာရီ ျပန္တစ္ခ်က္ခြဲေလာက္ ျဖစ္၏။အညာေဒသ၏ ေႏြရာသီ ပီသစြာ ေနမင္းႀကီးက ခ်စ္ခ်စ္ လန္ေအာင္ ပူျပင္းေနသည္။ တိုက္ခတ္လာသည့္ ေလကိုက ေလပူႀကီး ျဖစ္၏။ ေျမနီ ေတာင္ကုန္း တစ္ေလွ်ာက္က ကားလမ္းမွာ မည္သည့္ အရိပ္မွ် မရွိ။ ေျမနီလမ္းၾကမ္းႀကီး တစ္ေလွ်ာက္ကို ေမွ်ာ္ၾကည့္ လိုက္ေတာ့ တံလွ်ပ္ေငြ႔ေတြ တေထာင္းေထာင္း ထေနသည္။ အထက္ကပူ၊ ေအာက္ကပူ၊ နံေဘးက တိုက္သည့္ ေလကလည္း ပူျဖင့္ တပူပူျမည္ေနေသာ ကား လမ္းၾကမ္း တစ္ေလွ်ာက္ အထုပ္ ကိုယ္စီထမ္း၍ ေျခက်င္ႀကိတ္ခဲ့ၾကရသည္မွာ အေတာ္ မသက္သာေခ်။

မိနစ္ ၂၀ ခန္႔ ၾကာလွ်င္ပင္ ပခံုး ေပၚကအထုပ္ကို ေရာက္လို ရာေရာက္ေစ ပစ္ခ်ထားခဲ့ခ်င္ စိတ္ေပါက္လာ၏။ ေခၽြးေတြ ကလည္း ေရခ်ဳိးထားသည့္ ႏွယ္ နစ္ေနေအာင္ထြက္လာ ၿပီး လူတစ္ကိုယ္လံုး ေပါင္း အိုးႀကီးထဲ ၀င္ေနရသည့္ႏွယ္ တလွပ္လွပ္ ပူၿမိဳက္လာေတာ့ သည္။ အာေခါင္ေတြ ေျခာက္ ကပ္ၿပီး ေရလည္း ငတ္လာသည္။

“ေယာက်္ားဘသား ႀကိတ္ထားေပေတာ့ ကိုယ့္လူေရ။ ေနာက္ နာရီ၀က္ေလာက္ ဆိုရင္ ေရာက္ေတာ့မွာပါ”
ေမာင္၀င္းေအာင္က မခ်ိသြားျဖဲ ေမာသံႀကီးျဖင့္ အားေပး၏။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ျပန္အားေပး ရပါသည္။

“နင့္အဘ ကလႊားတဲ့မွ၊ ဖ်ာလိပ္ေခါင္းထဲ ၀င္မိတဲ့ေခြးလို ျဖစ္ေနမွေတာ့ ႀကိတ္ရေတာ့မွာေပါ့။ ေနာက္ျပန္ လွည့္လို႔မွ မျဖစ္တာႀကီး။ ဟိုဘက္ ရြာမွာ ထမင္းစားနားတုန္းက စားခဲ့တာေလးေတြေတာ့ ကုန္ပါၿပီ ေမာင္ရာ”

သည္လိုႏွင့္ ရြာကို ေရာက္ဖို႔ တစ္ဖာလံုခန္႔ အလိုတြင္ေတာ့ ကားလမ္း နံေဘးမွာ အေတာ္ အရိပ္ေကာင္းေသာ ေညာင္ပင္ႀကီး တစ္ပင္ကို ေတြ႔လာရ၏။ ေညာင္ပင္ႀကီး ေအာက္တြင္လည္း ဇရပ္ ကေလးတစ္ေဆာင္ ရွိေန၏။

“ကိုယ့္လူေတာ့ အေတာ္ အီစလံေ၀သြားၿပီ ထင္တယ္။ ရြာထိပ္ ဇရပ္မွာ ခဏ နားၾကတာေပါ့။ အေမာေျပမွ ဆက္သြားၾကရေအာင္”

ေမာင္၀င္းေအာင္ ေျပာတာကမွ ေနာက္က်ေနေသး သည္။ ကၽြန္ေတာ္က ထိုဇရပ္ ကေလးသို႔ ဦးတည္ကာ လမ္းေဘးသို႔ ဖဲ့ဆင္းေနၿပီ ျဖစ္သည္။ ဇရပ္သို႔ ေရာက္ေတာ့ မွ ပါလာသည့္ အထုပ္ေတြကို ၾကမ္းျပင္ေပၚ ပစ္ခ်လိုက္ၾက၏။ ေခၽြးေတြ ရႊဲနစ္ေနၿပ ျဖစ္သည့္ ရွပ္အက်ႌေတြကို ကိုယ္ စီ ခၽြတ္လိုက္ၾကၿပီးေနာက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္သားလည္း ဇရပ္အခင္း ၀ါးၾကမ္းျပင္ေပၚမွာ ပက္လက္လန္ ကုန္ၾက၏။ အခ်င္းခ်င္း စကား မေျပာႏိုင္ၾကေသးဘဲ အသက္ျပင္းျပင္း ႐ွဴ၍ အေမာ ေျဖေနၾကရ၏။ ထိုအခ်ိန္မွာပင္ စကားသံတစ္သံ ထြက္ လာ၏။ ေစာေစာကတည္း က ထိုဇရပ္ေပၚတြင္ ေျပာင္းဖူး ဖက္ေဆးလိပ္ႀကီး တဖြာဖြာျဖင့္ ထိုင္ေနႏွင့္ခဲ့ေသာ ေက်း ရြာသားဘႀကီးတစ္ဦးထံမွ စကားသံ ျဖစ္သည္။

“ဟိုဘက္က သူငယ္က ရြာက ဖိုးထိန္ရဲ႕သား ၀င္းေအာင္ မဟုတ္လား”

ကၽြန္ေတာ္ လွည့္ၾကည့္ လိုက္ေတာ့ ထိုဘႀကီးသည္ မႈန္ေသာ မ်က္စိကို မ်က္ေမွာင္ ၾကဳတ္၍ လက္၀ါးကေလးကာ မိုးကာၾကည့္ရင္း ေမးလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္ကို ေတြ႔ရ၏။ ေမာင္၀င္းေအာင္တို႔ ရြာမွပင္ ျဖစ္ဟန္တူသည္။
“ဟုတ္ပါ့ ဘႀကီးေရ။ ဘုရားပြဲ အတြက္ ေအာက္ကို ဆင္းၿပီး တိုလီမိုလီကေလးေတြ ၀ယ္ခ်ည္တာ။ အျပန္ က် ဟိုဘက္ ခင္တန္းကုန္း ထိပ္မွာ ကားက ရွပ္ထုပ္ က်ဳိးသေလ။ ကုန္းထိပ္မွာ ငုတ္တုတ္ႀကီး စံေနေတာ္ မူခဲ့ေလရဲ႕။ ဒါေၾကာင့္ ကားနံပါတ္ ကိုးေျခာက္ ကိုးသံုးနဲ႔ ထံုးစံ အတိုင္း ကိုယ့္အထုပ္ကိုယ္ ထမ္းၿပီး ႀကိတ္ခဲ့ၾကရတယ္”

ေမာင္၀င္းေအာင္ ေျပာလိုက္ေသာ ကားနံပါတ္ ကိုးေျခာက္ကိုးသံုး ဆိုတာက ကိုယ့္ေျခေထာက္ ကိုယ္သံုး၍ ေလွ်ာက္ခဲ့ရတာကို ခပ္ေနာက္ ေနာက္ေျပာသည့္ ေဒသိယ လက္သံုးစကား ျဖစ္ပါသည္။

“ေကာင္းၾကေရာေပါ့ ကြာ။ ဒီေလာက္ပူေနခ်ိန္ႀကီး က်မွ တကယ့္ ခ်က္ထဲ ပ်က္ရတယ္လို႔။ ငါ ဒီေညာင္ ပင္ရိပ္ကဇရပ္ေပၚ ထိုင္ေနရ တာေတာင္ ေလပူႀကီး တိုက္ေနလို႔ အက်ႌ မကပ္ႏိုင္ ျဖစ္ေနရတဲ့ အထဲ ကိုယ့္ထက္ဆိုးတဲ့ ဒုကၡသည္ေတြ ေရာက္လာတာကိုး”အဘိုးႀကီးက စိတ္ပ်က္ သံျဖင့္ မွတ္ခ်က္ခ်၏။ ေမာင္၀င္းေအာင္က ထပ္ေမးသည္။

“အဲဒါထက္ ဘႀကီးကေရာ ဘာလာ လုပ္ေနတာတုံး”

“ဆိတ္ကေလးေတြ လာေက်ာင္း ေနတာပါကြာ။ ဟိုဘက္ ကုန္းေၾကာအဆင္းက ခ်ဳံပုတ္ေတြထဲမွာ ရွာေဖြစား ေနၾကေလရဲ႕”
အပူဒဏ္ကို ခံႏိုင္ရည္ ရွိေသာ ဆိတ္သတၱ၀ါေတြကေတာ့ အညာ ေနပူဒဏ္ကိုလည္း မမႈပါ။ ကုန္းေၾကာ ခင္တန္း တစ္ေလွ်ာက္မွ ေပါက္သမွ်ေသာ ထေနာင္း၊ မိုးႏွံခ်ဳံေတြက အရြက္ႏုေတြကို ရွာေဖြ စားေနၾကမွာပဲ ျဖစ္ သည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူသတၱ၀ါေတြကေတာ့ ဆယ္မိနစ္ခန္႔ ပက္လက္လန္ ၿပီးမွပဲ ေစာေစာက လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ခံခဲ့ရသည့္ အပူဒဏ္က သက္သာစ ျပဳၿပီး ထထိုင္ႏိုင္ၾကေလသည္။ အဲဒီေတာ့မွ ေမာင္၀င္းေအာင္က သူ႔အထုပ္ႀကီး၏ စည္းႀကိဳးကို ေျဖ၍ အိတ္ထဲသို႔ လက္ႏိႈက္လိုက္၏။ ျပန္ထြက္လာေတာ့ ေရသန္႔ဘူးႀကီး ပါလာ၏။ အဖံုးဖြင့္၍ ေလးငါးက်ဳိက္ ေမာ့ၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ထံ လက္ကမ္း၏။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေရသန္႔ဘူးကို လွမ္းယူကာ ေလးငါးက်ဳိက္ ေမာ့ခ်လိုက္ ရ၏။ ၿပီးမွ ေရသန္႔ဘူးကုိ ျပန္ေပးလိုက္ေတာ့ ေမာင္၀င္း ေအာင္က ေမးသည္။ သူ႔ ေရဘူးကို နတ္ေဆးၾသသဓ ထင္ေနပံုရ၏။

“ဘယ္လိုလဲ၊ အေမာ ေျပသြားၿပီ မဟုတ္လား”

“အေမာကေတာ့ မေျပ ေပါင္ ေမာင္ရာ။ အာေခါင္ ေျခာက္တာပဲ သက္သာ႐ံု ရွိပါတယ္။ ဘယ့္ႏွယ္ တို႔ေရသန္႔ ဘူးက ေရခဲဘူးနဲ႔ ထည့္လာတာမွ မဟုတ္ဘဲ။ ဒီအတိုင္း ပလတ္စတစ္ဘူးခြံ ႐ိုး႐ိုးနဲ႔ ထည့္လာတဲ့ ဥစၥာ။ ေရေတြက ပူေႏြးေႏြးႀကီး။ ဘယ့္ႏွယ္ လုပ္ အေမာေျပမွာတံုး”

ကၽြန္ေတာ္က ေျပာလိုက္ ေတာ့ ေမာင္၀င္းေအာင္က သြားၿဖီးကာ...
“ဒါလည္း ဟုတ္တာပဲ။ ေရဘူးကလည္း ရာသီဥတုနဲ႔ လိုက္ၿပီး ေရပူေတြျဖစ္ေနတာ ကိုး”
ဟု ေထာက္ခံ၏။

ထိုအခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စကားသံေတြကို ၿငိမ္နား ေထာင္ေနခဲ့ေသာ ဘႀကီးက ၀င္ေျပာလာ၏။
“ေစာေစာကေျပာၾက ေရာေပါ့ကြာ။ ေရာ့ ငါ့ေရဘူး ထဲကေရကို ေသာက္။ အဲဒါ ကမွ တကယ္ေအးစိမ့္ေနတာ မို႔ မင္းတို႔ အေမာေျပသြားမွာ”

ဘႀကီးသည္ ေျပာေျပာ ဆိုဆိုႏွင့္ သူ႔နံေဘးက ဇရပ္ တိုင္အကြယ္တြင္ ခ်ထားခဲ့ သျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဘက္က လွမ္းမျမင္ခဲ့ရေသာ ေဘာလံုး အရြယ္ထက္မငယ္သည့္ ဘူး သီးေျခာက္ ေရဘူး ၀ါ၀ါႀကီးကို လွမ္းေပးေလသည္။ ေရ ဘူးထိပ္ အေပါက္အ၀ိုင္းကို ေျပာင္းဖူး႐ိုးျဖင့္ ဆို႔ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လည္း လက္လွမ္း ယူလိုက္ကာ ေျပာင္းဖူး႐ိုး အဆို႔ကို ဆြဲဖြင့္ၿပီး ဘူးသီးေျခာက္ ေရဘူး ႀကီးထဲမွေရကို တစ္လွည့္စီ ေမာ့လိုက္ၾကရျပန္၏။ သည္ တစ္ႀကိမ္တြင္ေတာ့ တကယ္ အေမာေျပ သြားၾကပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာပါလာေသာ ပလတ္စတစ္ ေရသန္႔ဘူးထဲက ေရလို ပူေႏြးေႏြးႀကီး မဟုတ္ ဘဲ တကယ္ေအးစိမ့္ေနေသာ ေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ေရပူႏွင့္ ေရေအး အစြမ္း အာနိသင္ခ်င္း အေတာ္ကြာ၏။
“ေက်းဇူးတင္လိုက္ တာ ဘႀကီးရာ။ ဘႀကီးရဲ႕ေရ ဘူးကမွ တကယ္ေအးစိမ့္ၿပီး အေမာေျပသြားတာ”

ကၽြန္ေတာ္က ေရဘူး ၀ါ၀ါႀကီးကို ျပန္ေပးရင္း  လိႈက္လွဲစြာ ေျပာလိုက္မိ၏။
“အဲဒါေပါ့ကြ၊ ၾကမ္း ၾကားေလနဲ႔ ဘူးခါးေရဆို တာ။ တကယ္ကေတာ့ကြာ ဒီလို ဇရပ္နဲ႔ ေညာင္ပင္ရိပ္နဲ႔ေန ရာမ်ဳိးမွာ ေက်ာက္စရစ္ခဲ ေသးေသးေလးေတြနဲ႔၊ သဲနဲ႔ ျဖဴးၿပီး ဖုတ္ထားတဲ့ေသာက္ ေရအိုးနဲ႔၊ ခပ္ေသာက္စရာ အုန္းမႈတ္နဲ႔၊ အိုးအေျခမွာ သဲ ကေလး စိုစိုခင္း၊ စပါးေစ့ ကေလးေတြ ၾကဲစိုက္ၿပီး စပါး ပင္ပုကေလးေတြ စိမ္းစိမ္းစိုစို နဲ႔ေရခ်မ္းစင္မ်ဳိး တည္ထား ရင္ ေနပူပူ ေလပူပူက ျဖတ္ လာရတဲ့ ခရီးသြားေတြအဖို႔ တန္ဖိုး မျဖတ္ႏိုင္တဲ့ အေထာက္အပံ့ႀကီး တစ္ခုေပါ့။ ေသာက္သံုးအေမာအပန္းေျဖ လိုက္ရတဲ့သူတိုင္းကလည္း ၀မ္းသာအားရနဲ႔ ေက်းဇူးတင္ သာဓုေခၚၾကမွာ ေသခ်ာတယ္။ ေရလွဴတဲ့အလွဴ႕ရွင္ မွာလည္း ရလိုက္မယ့္ ကု သိုလ္ကြာ။ ေရအက်ဳိး ဆယ္္ ပါးက မေတာင္းဘဲနဲ႔ ျပည့္တဲ့ ဆုကြ”

ထိုဘႀကီး ေျပာလာခါမွ ကၽြန္ေတာ္လည္း သတိ၀င္ လာကာ ဇရပ္၀န္းက်င္ႏွင့္ ေညာင္ပင္ရိပ္တစ္ခိုသို႔ ေ၀့၀ဲ ၾကည့္မိပါသည္။ မည္သည့္ ေရခ်မ္းစင္မွ မရွိပါ။ ေလး တိုင္စင္ျဖင့္လည္း မျမင္။ ဆိုင္းႀကိဳးျဖင့္လည္း မရွိ။ ေညာင္ညိဳပင္သစ္ကိုင္းခြၾကား ၌လည္း နတ္ၳိ။ သည္ေတာ့မွ ဤေနရာ၀န္းက်င္ကေလး၏ တကယ္လစ္လပ္ေနေသာ လို အပ္ခ်က္ႀကီးတစ္ခုကို ျမင္ လာသည့္သဖြယ္ စိတ္ထဲ၌ မအီမလည္ႀကီး ျဖစ္လာမိပါ ေတာ့၏။ ထိုစဥ္မွာပင္ ေမာင္ ၀င္းေအာင္က ျဖတ္၍ ေမး ပါသည္။
“အဲဒီ ေရအက်ဳိးဆယ္ ပါးက ဘာေတြတုံး ဘႀကီး ရဲ႕။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က အေပၚ ယံက သိသလိုလိုနဲ႔ တကယ္ ခ်က္က်က်ေျပာစမ္းကြာ ဆို လာရင္ ျပည့္ေအာင္ မေျပာ တတ္ေတာ့ဘူး”

“ဒါေပါ့ေလ။ မင္းတို႔က အလြယ္၀ယ္ၿပီး သယ္သြားလို႔ ရတဲ့ ေရသန္႔ဘူးေခတ္ထဲ လူ ျဖစ္လာတဲ့ေမာင္ေတြဆိုေတာ့ ေရအက်ဳိးဆယ္ပါးကို တယ္ ဂ႐ုမစိုက္ခ်င္ၾက၊ မသိၾက ေတာ့ဘူးေပါ့။ အဲဒါ ဘႀကီး က ေငါ့ေျပာတာမဟုတ္ဘူး။ မင္းတို႔ေခတ္မွာက ေနရာ တကာမွာ ေရသန္႔ဘူးေတြ ၀ယ္လို႔ရေနေတာ့ ေတာ္႐ံုလူ ေတြကလည္း အက်ဳိးရွိတဲ့ေရ အလွဴကေလးေတာ့ လွဴဦးမွပဲ လို႔ တကူးတက မစဥ္းစား အားမထုတ္ၾကေတာ့ ဘူးေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ေစာေစာက မင္း တို႔ညည္းခဲ့သလိုပဲေပါ့ကြာ။ ေနပူပူေလပူပူနဲ႔ တကယ့္ခ်က္ ထဲက် မင္းတို႔ ေရသန္႔ဘူးဆို တာေတြက အာေခါင္ေျခာက္ သက္သာ႐ံု ေရေႏြးေႏြးႀကီး ေတြပဲ ေသာက္ၾကရတာပါ။ ဘႀကီးေျပာခဲ့တဲ့ ေရခ်မ္းစင္ မ်ဳိးကေရလို တကယ့္အေမာ အပန္းေျပေစမယ့္ ေရေအး ေအးကေလးေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီေတာ့ သိပ္မစြံလွဘူး လို႔ပဲ ေျပာရမွာပဲေဟ့။ ေရလွဴ ရျခင္းအက်ဳိး ဆယ္ပါးဆိုတာ လည္း မွတ္သြား။ လကၤာ ကေလးရွိတယ္။ လ်င္ျမန္ သန္႔ရွင္း၊ စင္ ၾကယ္ျခင္းႏွင့္၊ လြတ္ကင္း မြတ္သိပ္၊ မဆိတ္ျခံရံ၊ ဒီဃံ သက္ရွည္၊ ႐ုပ္ရည္ ဆင္းလွ၊ သုခခြန္အား၊ ပညာမ်ား၊ ဆယ္ပါးေရအက်ဳိး တဲ့ ဗ်ာ”

ထိုဘႀကီးက ေရအက်ဳိး ဆယ္ပါးကို လကၤာသြား ကေလးႏွင့္ က်က်နန ရြတ္ဆို၍ ရွင္းျပေလသည္။ သူက ေငါ့ေတာ့ေတာ့ ေျပာတာ မဟုတ္ပါဟု ဆိုခဲ့သည့္တိုင္ ရယ္ဒီမိတ္ ေရသန္႔ဘူး ေခတ္မွာ လူျဖစ္လာၾကေသာ ကၽြန္ ေတာ္တို႔ ေနာက္မ်ဳိးဆက္သစ္ မ်ားသည္ သူတို႔ ေရွးေခတ္ တုန္းကလို ေရခ်မ္းစင္အလွဴ အတြက္ တသီးတသန္႔ ထည့္ မစဥ္းစားမိၾကတာက ဟုတ္ သလိုလိုျဖစ္ေန၍ ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္ထဲမွာေတာ့ ခိုးလိုးခုလုႀကီး ခံစား လာမိရေလသည္။ ထိုကုသိုလ္ကို အေရးမထား မိဘဲ အမႈမဲ့အမွတ္မဲ့ ျဖစ္ေနျခင္းသည္ ရယ္ဒီမိတ္ စနစ္၏ ေဘးထြက္ ဆိုးက်ဳိး တစ္ခုမ်ား ျဖစ္ေနေရာ့သလားဟု အလန္႔ တၾကား ျပန္ေတြးကာ အေျဖ ရွာရမလုိလို စဥ္းစား မိလာ၏။

ေရလွဴသည္ ဆိုသည့္ တိုင္ေအာင္ ထုိဘႀကီး ေျပာ သလို ေရခ်မ္းစင္ကေလး ေဆာက္၍၊ ေက်ာက္စရစ္ႏွင့္ သဲျဖဴးဖုတ္သည့္ ေသာက္ေရ ေအးအိုးကေလးေတြတည္၍၊ အိုးအေျခ၌ စပါးပင္စိမ္းစိမ္း ကေလးေတြ ၾကဲစိုက္၍၊ ေန႔ စဥ္ သန္႔ရွင္းစြာေဆးေၾကာၿပီး ေသာက္ေရျဖည့္၍... စသည္ျဖင့္ ေစတနာလုပ္အား ကို မစိုက္ထုတ္ေတာ့ဘဲ ခပ္ လြယ္လြယ္ အသင့္၀ယ္၍ရ သည့္ ပလတ္စတစ္ေရသန္႔ ဘူးကေလးေတြပဲ ေကာက္ေ၀ ငွလိုက္တာမ်ဳိးပဲ ျဖစ္ေနသည္ မဟုတ္လား။ ေနရာတကာ တိုင္းကို အေအးခံ၊ ေဖာ့ကပ္ ခံ၊ ေရခဲတံုးႀကီးေတြႏွင့္ ထည့္ သယ္ေနႏိုင္တာမ်ဳိး မဟုတ္၍ ေအးျမမႈမရွိေသာ ေရဘူး ေလးေတြပဲ ေ၀ငွႏိုင္ၾကတာ ကိုလည္း မ်က္ျမင္ေတြ႕ၾကံဳ ေနၾကရတာပဲ မဟုတ္လား။

ၿမိဳ႕ႀကီးေတြမွာကေတာ့ သဘာ၀ေသာက္ေရအိုး ဆိုေသာ အစဥ္အလာ ႐ိုးရာသံုး မီးဖုတ္အိုးေတြ ေနရာတြင္ ေအာက္ဘက္အေျခ၌ ခလုတ္ လွည့္ဖြင့္ရသည့္ ေရဘဲလ္ေတြ တပ္ထားသည့္ ပလတ္စတစ္ ဘူး၀ိုင္းအႀကီးႀကီးေတြ ၀င္ ေရာက္လာခဲ့၏။ ေရသန္႔... ေရသန္႔... ဟု အရပ္ထဲမွာ လက္တြန္းလွည္းေပၚ တင္ တြန္းၿပီး ေအာ္ဟစ္ေရာင္းခ် သည့္ဘူးႀကီးေတြ ျဖစ္၏။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ထိုဘူး ၀ိုင္းႀကီးေတြကလည္း ေရ ေႏြးေႏြးကိုသာ ေပးႏိုင္ေလ သည္။ အစဥ္အဆက္ ႐ိုးရာသံုး မီးဖုတ္အိုးေတြလို အေအး ဓာတ္ကို ထိန္းမထားႏိုင္ၾက ေလေတာ့ ေလးတိုင္စင္ ကေလးႏွင့္ အမိုးႏွင့္အကာႏွင့္ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ တင္ထား၍ လွဴထားသည့္တိုင္ ေရခ်မ္း စင္အစား ေရေႏြးစင္ဟု ေခၚ ရမလိုလို ျဖစ္ျပန္ေတာ့၏။ သို႔ေသာ္ အျပစ္တင္၍ေတာ့ မျဖစ္ပါ။ ေသာက္စရာေရလွဴ ထားတာကိုက သာဓုေခၚစရာ မဟုတ္လား။

ေရခ်မ္းစင္ အလွဴႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကၽြန္ေတာ္ အေတြးေပါင္း စံုေနသကဲ့သို႔ ေမာင္၀င္းေအာင္ကလည္း ျဖန္႔ၾကက ္ေတြးမိေနဟန္တူ၏။ ခဏ အၾကာတြင္ သူ႔ထံမွ စကားသံတစ္သံ ထြက္လာခဲ့ ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
“ဘႀကီး ေျပာပါမွပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရြာထဲမွာေရာ၊ ရြာဦးထိပ္မွာေရာ ေရခ်မ္းစင္ မရွိတာကို ျပန္သတိျပဳမိလာ တယ္။ ဟုတ္သဗ်၊ ကၽြန္ ေတာ္အပါအ၀င္ ဘယ္သူကမွ ေရခ်မ္းစင္ တည္ဖို႔ရာကို ထည့္မေတြးမိၾကဘဲ အမွတ္ တမဲ့လို ေနလာခဲ့မိၾကတာပဲ။ ဘႀကီး ရြတ္ျပသြားတဲ့ ေရ အက်ဳိး ဆယ္ပါးကျဖင့္ ေကာင္းခ်က္ဗ်ာ။ အေတာ္ ဂိုက္က်တာပဲ။ ၾကံဳလာလို႔ ေမးစမ္း ပါရေစဦး။ သူမ်ား ေတြေတာ့ေျပာလို႔၊ ဘႀကီးေရာ အဲလို ေရခ်မ္းစင္ အလွဴမ်ဳိး လွဴခဲ့ဖူးသလားဗ်”

“အံမာကြာ၊ ဖိုးထိန္ရဲ႕သားက ငါ့မ်ား အထင္ေသး လို႔။ လွဴဖူးတာေပါ့ကြ။ ငါ ငယ္ငယ္ အရြယ္ေကာင္း စဥ္က လွဴခဲ့ဖူးတယ္။ လွဴဖူး သမွ ငါကိုယ္တိုင္ ေတာထဲ က ေမ်ာတိုင္ေလးတိုင္ သြား ခုတ္ၿပီး ေလးတိုင္စင္စိုက္၊ ေသာက္ေရအိုးႏွစ္လံုးစာ ႏွစ္ ေတာင့္ထြာပတ္လည္ ပ်ဥ္ခင္း ပ်ဥ္ကာ၊ အမိုးသက္ငယ္ကို ငါကိုယ္တိုင္ ၀ါးခုတ္ၿပီး သက္ငယ္ပ်စ္၊ အခင္းမွာ သဲနဲ႔ ေက်ာက္စရစ္ခဲကေလး ေတြခံၿပီး စပါးေစ့ကေလး ေတြၾကဲစိုက္နဲ႔ က်က်နနကို လုပ္အားစိုက္ၿပီး လွဴဖူးတာ။ ငါ့ေရခ်မ္းစင္ ကေလးက စပါးပင္ကေလးေတြ စိမ္း စိမ္းစိုစိုနဲ႔ ရြာအ၀င္ မန္က်ည္း ပင္ရိပ္မွာ တည္ထားတာ။ ရပ္ေ၀းရပ္နီး ခရီးသြားေတြ အင္မတန္သာဓုေခၚၾကတဲ့ ေရ ခ်မ္းစင္ကေလးပဲ။ ေသာက္ ေရကလည္း ေအးလိုက္သမွ စိမ့္လို႔ကြ။ တစ္မႈတ္ေလာက္ ေသာက္လိုက္ရရင္ အေမာကို ေျပလို႔။ ငါက မနက္လင္း တိုင္း ေရအသစ္ျဖည့္တာပဲ။ ၾကည္ႏူးစရာပါပဲကြာ”

ဘႀကီးမွာ ေျပာရင္းကပင္ သူ႔ေရခ်မ္းစင္ကေလးကို ျပန္ေအာက္ေမ့ သတိရလာ ဟန္ျဖင့္ ေလသံေတြ တက္ ကြလာ၏။ သြားေတြ က်ဳိးကုန္သျဖင့္ အတြင္းသို႔ ခ်ဳိင့္၀င္ ေနေသာ ႏႈတ္ခမ္း အေရတြန္႔ တြန္႔ေတြမွာပင္ အျပံဳးရိပ္ ကေလးေတြ ေရးေရးထင္ ဟပ္လာသလိုရွိ၏။ ေမာင္ ၀င္းေအာင္က ေထာက္ခံ လိုက္၏။

“တယ္ ဟုတ္ပါလား ဘႀကီးရဲ႕။ ဒါဆို ဘႀကီး လည္း ေရအက်ဳိးဆယ္ပါးဆု ကို ရဖူးတာေပါ့”

“အင္း... ရေတာ့ရခဲ့ဖူး မွာေပါ့ကြာ။ ဒါေပမဲ့ အဲဒါ ေတြက မ်က္စိနဲ႔ ၾကည့္လို႔ မျမင္ရတဲ့၊ နားနဲ႔ အသံနား ေထာင္ၾကည့္လို႔ မရတဲ့ ကု သိုလ္ေတြကြ။ ဘယ္အတိုင္း အတာအထိ ရ၊ မရ ငါမသိ ဘူး။ အဲ... ငါ တကယ္သိရ တဲ့၊ မ်က္စိနဲ႔ၾကည့္လို႔ ျမင္ရ၊ နားနဲ႔နားေထာင္ရလို႔ ၾကားရတဲ့ အကုသိုလ္ေတြကေတာ့ တစ္ျပံဳႀကီး စု၀င္လာခဲ့ေတာ့ တာပဲေဟ့။ တည္မိတဲ့ ေရ ခ်မ္းစင္ေၾကာင့္ ေရာက္လိုက္တဲ့ ဒုကၡကြာ။ တစ္သက္စာ မွတ္ေရာပဲ”

ထိုစကား အဆံုးမွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ေမာင္ ၀င္းေအာင္တို႔မွာ ကိုယ္စီ မ်က္လံုးျပဴးသြားၾကၿပီး ေခါင္းေတြေထာင္သြားၾကရ ေလသည္။ ဘႀကီး၏ စကားက အေရွ႔ တည့္တည့္ကို သြားပါမွပဲ အေနာက္စူးစူးေရာက္ ေတာ့တယ္ ဆိုသလို ေျပာင္း ျပန္အဓိပၸာယ္ႀကီး ထြက္ေန ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ဇာတ္လမ္းက မထင္မွတ္ဘဲ တစ္ဆစ္ခ်ဳိးေတာ့မည့္ကိန္း ဆိုက္လာေသာေၾကာင့္ အံ့ အားသင့္သြားၾကရသည္။

“မဟုတ္ေသးပါဘူး ဘႀကီးရ။ ေရခ်မ္းစင္တည္ တာက ကုသိုလ္ရတဲ့အလုပ္ ပါ။ ခုေတာ့ တစ္သက္စာ မွတ္ေရာ ဆိုရေလာက္ေအာင္ ဘယ္လို အကုသိုလ္ေတြက ၾကား၀င္လာရတာတဲ့တုံး”

ကၽြန္ေတာ္ကေမးလိုက္ ေတာ့ ထိုဘႀကီးက ခပ္ေဖ်ာ့ ေဖ်ာ့ျပံဳး၏။ ၿပီးမွ လြမ္းလြမ္း ေဆြးေဆြးႀကီးေျပာသည္။
“ငါ့ေရခ်မ္းစင္ ကေလးက သံုးလေလာက္ပဲ ခံခဲ့ပါတယ္ကြာ။ ေနာက္ ေတာ့ ငါကိုယ္တိုင္ပဲ ျပန္ၿဖိဳ ဖ်က္ပစ္လိုက္ရတယ္ေလ။ အဲဒီကာလတုန္းက တို႔ရြာက သူႀကီးနဲ႔ ဆယ္အိမ္ေခါင္းတို႔ အမိန္႔နဲ႔ ျပန္ဖ်က္ပစ္လိုက္ခဲ့ရ တယ္။ မဖ်က္ရင္ ငါ့ကို အဲဒီ ေရခ်မ္းစင္ တည္တဲ့အျပစ္နဲ႔ ထိတ္တံုးထဲ ထည့္ခတ္ေတာ့ မွာကြ”

“ဟ... အံ့ၾသစရာ အမိန္႔ပဲ။ ဘာျဖစ္လို႔တဲ့လဲ ဘႀကီးရ”

ေမာင္၀င္းေအာင္က အေလာတႀကီး ၀င္ေမးသည္။
“ငါ့ေရခ်မ္းစင္က ေရ ကို ေသာက္မိရင္ လူေတြ ဘုန္းကံနိမ့္ၿပီး ဒုကၡေရာက္ ကုန္ၾကေတာ့မွာ မို႔လို႔တဲ့ကြ။ ျပႆနာက အဲဒါပဲ။ ေသာက္ မိတဲ့လူေတြ အႏၲရာယ္ေတြ႕မွာ စိုးလို႔တဲ့ ေမာင္တို႔ေရ”

“လူေတြ အႏၲရာယ္ျဖစ္ ရေအာင္ ဘႀကီးက အဆိပ္ တို႔၊ ပဒိုင္းသီးတို႔ ခတ္ထားလို႔လား”

“ေပါက္ေပါက္ရွာရွာ ကြာ။ လူေတြ ေရေအးေအး ေလးေသာက္ၿပီး အေမာ အပန္းေျပၾကပါေစဆိုတဲ့ ေစ တနာသန္႔သန္႔နဲ႔ တည္ခဲ့တာ သစၥာဆို၀ံ့ပါတယ္။ ေရက လည္း တကယ့္ေရခ်ဳိေရေအး ပါ။ ဒါေပမဲ့ ငါ့ေရခ်မ္း စင္က အမ်က္မလြတ္ဘူးတဲ့ ေလကြာ”

“ဒုကၡပဲ၊ ဘယ္လို အမ်က္မလြတ္တာတဲ့တံုး”

“ဒီလိုေဟ့...။ ငါတို႔ ေခတ္တုန္းက လူေတြက အလြန္အယူသီး အစြဲသန္ တယ္ကြ။ စုန္း၊ တေစၧ၊ ဖုတ္၊ ၿပိတၱာ၊ ဘီလူး ဆိုတာေတြ လည္း အလြန္ယံုၿပီး ေၾကာက္ ၾကတာကလား။ ကိုယ့္ ကေလးက ရြာထဲမွာ ကစား ရင္း ေမွာက္လ်ားထိုးလဲခဲ့ၿပီး လို႔ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ ဖ်ား နာရင္ေတာင္မွ ေျမဘုတ္ ဘီလူး ဖမ္းစားတာဆိုၿပီး ကေလးလဲခဲ့တဲ့ ေနရာမွာ ထမင္းခုနစ္ဆုပ္၊ အမဲသားခု နစ္တံုးနဲ႔ ဘီလူးစာေကၽြးတယ္ ဆိုၿပီး သြားခ်တာမ်ဳိး။ ငါက လည္း ေရခ်မ္းစင္ တည္ခ်င္ ေဇာသာ ကပ္ေနတာ။ လူက လက္လုပ္လက္စားရယ္။ ဒီ ေတာ့ ေရခ်မ္းစင္ရဲ႕အကာ အခင္းပ်ဥ္ဖိုးေတြ မတတ္ႏိုင္ ဘူး။ ေမ်ာတိုင္ ဆိုတာ ကေတာ့ ေတာထဲမွာသြားခုတ္ ရင္ အလြယ္ရတယ္။ အမိုး သက္ငယ္ပ်စ္ဖို႔ ၀ါးက လည္း တစ္မနက္စာ သြား ခုတ္ရင္ ရတာပဲ ဆိုေတာ့ မေထာင္းတာလွေပဘူး။ တကယ္ လိုတာက အကာ အခင္းပ်ဥ္ေတြပဲ”

“အဲဒီေတာ့ ဘယ္လို လုပ္သလဲ ဘႀကီး”

“တစ္ေန႔ေတာ့ တို႔ရြာထဲ က ေဒၚပုဆိုတာက ေသေရာ ေဟ့။ သူက ပစၥည္းရွိတဲ့အထဲ ကဆိုေတာ့ သူ႔အေလာင္းကို ဆင္းရဲသား မသာလို ဖ်ာ ၾကမ္းနဲ႔လိပ္မခ်ဘဲ တစ္လက္ မခြဲထု လက္ပံသားပ်ဥ္ေတြနဲ႔ ႐ိုက္ထားတဲ့ အေခါင္းထဲ ထည့္ခ်တယ္။ သခ်ဳႋင္းမွာ ေျမျမႇဳပ္ခါနီးေတာ့ ငါရယ္၊ ငါသူ႔ငယ္ခ်င္း ေခြးနီဆိုတဲ့ ေကာင္ရယ္ပဲ က်န္တယ္။ ရြာက မသာဟူသမွ် ေျမျမႇဳပ္ ရာမွာ ငါတို႔က လုပ္ေပးေနက် ကြ။ တို႔ႏွစ္ေယာက္တည္းပဲ က်န္ေတာ့ ငါက ေရခ်မ္းစင္ တည္ဖို႔ ပ်ဥ္လိုခ်င္ေနတဲ့ ေကာင္ မဟုတ္လား။ ေခြးနီကို အေၾကာင္းစံု ရွင္းျပ၊ ဒီကိစၥ ႏႈတ္လံုဖို႔ ပိတ္ဆို႔ေတာင္းပန္ ၿပီး အေလာင္းကို သူ႔အတိုင္း ပဲျမႇဳပ္လိုက္တယ္။ အေခါင္း ကိုေတာ့ တစ္စစီ ျပန္ဖ်က္၊ သံခ်က္ေတြ ခြာၿပီး ပ်ဥ္ခ်ပ္ ေတြအတိုင္းပဲ ခ်ဳံႀကီးထဲမွာ ၀ွက္ထားခဲ့တာေပါ့။ သခ်ဳႋင္း ကုန္းက ကုန္းတစ္ကုန္း အေက်ာ္က ေထာထဲမွာဆို ေတာ့ လူျပတ္တယ္ေလ။ ေနာက္မွ ငါ့ဟာငါ ၀ွက္ထား တဲ့ ပ်ဥ္ခ်ပ္ေတြကို လို သေလာက္ အတိုင္းအထြာနဲ႔ သြားသြားျဖတ္သယ္ၿပီး ေရခ်မ္းစင္ကေလး ေဆာက္ လိုက္ခဲ့တာပဲ”

“ေနာက္ေတာ့ အဲဒီ ကိစၥက ေပၚသြားေရာ ဆိုပါ ေတာ့”

“အစစ္ေပါ့ကြာ။ ဟို ေခြးမသား ေခြးနီက သံုးလ ေလာက္အၾကာမွာ ထန္းရည္မူး ကၽြဲခိုးေပၚ ဆိုသလို ေလွ်ာက္ေျပာပါေလေရာ။ တစ္ရြာလံုးေလာက္နီးနီးပါပဲ။ ငါ့ကို ၀ိုင္းအျပစ္တင္လိုက္ ၾကတာကြာ။ သူႀကီးနဲ႔ ဆယ္ အိမ္ေခါင္း ဆိုတာကေတာ့ ေဒါသေတြႀကီးၿပီး ဒီေရအိုး စင္ကို အခု ျမန္ျမန္သြားဖ်က္ ရင္ဖ်က္ မဖ်က္ရင္ ထိတ္တံုးထဲ ထည့္ခတ္ၿပီး ႀကိမ္ဒဏ္ ေပးရမယ္။ တစ္ရြာလံုးကလူ ေတြကို ဒီေရခ်မ္းစင္ကေရ ေသာက္မိၿပီး ဘုန္းကံေတြနိမ့္၊ အာစလွ်ာစတံုးေအာင္လုပ္တဲ့ ေကာင္ဆိုၿပီး ေဆြ႕ေဆြ႕ခုန္ၾက ေတာ့တာပဲ။ ငါ့ေရခ်မ္းစင္က တကယ္ ေအးစိမ့္ေနတဲ့ ေရဟာ သတီစရာ မရွိဘူးတဲ့ေလ။ က်က္သေရတံုးတဲ့ေရတဲ့ကြာ”

ဘႀကီး၏ ေလသံက ေျပာရင္းကပင္၀မ္းနည္းေၾက ကြဲသံ လႊမ္းလာျပန္ပါသည္။ ေမာင္၀င္းေအာင္က အားမလို အားမရဟန္ျဖင့္ ၀င္ေစာဒက တက္၏။ လမ္းလြဲသြားခဲ့ရ ေသာ ေစတနာအတြက္လည္း ခံျပင္းသြားပံုရ၏။

“ဘႀကီးကလည္းဗ်ာ၊ အဲဒီ ေရခ်မ္းစင္ကေရေအး ေအးကို ေသာက္လိုက္ရလို႔ အေမာအပန္းေျပသြားတယ္၊ ေရငတ္ေျပသြားတယ္၊ ရင္ပူ သက္သာသြားတယ္ ဆိုတဲ့ လက္ငင္း လက္ေတြ႕ရတဲ့ အက်ဳိးေက်းဇူးကိုေတာ့ သူ တို႔က ထည့္မေတြးၾကေတာ့ ဘူးတဲ့လား။ အေခါင္းပ်ဥ္ကို ခင္းမိကာမိတဲ့ ကိစၥေၾကာင့္ အက်ဳိးယုတ္ရမယ္ ဆိုတာ ႀကီးက မေရမရာႀကီးပါ။ လက္ေတြ႕လည္း မက်လွပါ ဘူး”

သည္ေတာ့ ဘႀကီးက သက္ျပင္းႀကီးခ်ကာ ျပန္ေျပာ ၏။
“ေ၀းပါ ေသးရဲ႕ကြာ။ ေျပာခဲ့ပါပေကာ၊ တို႔ေခတ္က ေရွးလူေတြဟာ အလြန္ အယူသီး အစြဲသန္ပါတယ္လို႔။ အထူးသျဖင့္ တို႔ရြာက သူႀကီးနဲ႔ ဆယ္အိမ္ေခါင္းက ပိုဆိုးေသး။ ငါလည္း ရွင္းျပၿပီး ေတာင္းပန္ပါေသးတယ္။ သည္ပ်ဥ္ခ်ပ္ေတြက ေျမႀကီး ထဲျမႇဳပ္လိုက္ရင္ အလဟႆ ေဆြးျမည့္သြားမွာပါ။ ခုလို သင့္ေတာ္တဲ့ေနရာမွာ အသံုး ခ်လိုက္တာက ပိုအက်ဳိးရွိပါ တယ္ဗ်ာလို႔။ မရဘူးေမာင္တို႔ ေရ။ ေလာေလာဆယ္ ေနပူ ႀကီးမွာသြားလာေနတဲ့ ခရီး သြားေတြ ေရငတ္တာက အေရးမႀကီးဘူး။ သည္ သခ်ဳႋင္းက ပ်ဥ္ခ်ပ္ေတြနဲ႔ ခင္းကာ ေဆာက္ထားမိတဲ့ ေရခ်မ္းစင္ကို တစ္စမက်န္ ေအာင္ ဖ်က္ပစ္ဖို႔က ပိုအေရး ႀကီးသတဲ့။ ဒါဟာ တစ္ရြာ လံုးနဲ႔ ခရီးသြားေတြရဲ႕ ေဘး အႏၲရာယ္ကို ကာကြယ္တာ ပဲတဲ့။ မင္း ဒီေလာက္ေရလွဴ သဒၶါထက္သန္ေနရင္ ငါတို႔ပဲ သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္း အမ်က္ လြတ္တဲ့ေရခ်မ္းစင္ ေဆာက္ ေပးမယ္။ မင္းက အဲဒီေတာ့မွ ေရျဖည့္ဖို႔ တာ၀န္ယူတဲ့။ ငါလည္း လက္ေလွ်ာ့ၿပီး ဖ်က္ေပးလိုက္ရတာ ရင္ထဲ ကို ဆို႔ေနတာပဲ။ ဒါေပမဲ့ မတတ္ႏိုင္ဘူးေလ။ ဖ်က္ မေပးရင္ ငါ့ကို ထိတ္တံုးထဲ ထည့္ခတ္ၿပီး ဒဏ္ေပးေတာ့မွာကိုးကြ။ သူတို႔ ယံုၾကည္စြဲ လမ္းမႈႀကီးက ဘူးဆို ဖ႐ံု မသီးဘူး ျဖစ္ေနတာကိုး”

“ဒါျဖင့္ ေနာက္ပိုင္းမွာ သူတို႔ကေရာ ေနာက္ေရခ်မ္း စင္အသစ္ တကယ္တည္ေပး ၾကလို႔လား။ သူတို႔ေျပာတဲ့ အမ်က္လြတ္တဲ့ ေရခ်မ္းစင္ ဆိုတာေပါ့ေလ”

ကၽြန္ေတာ္က ေမွ်ာ္လင့္ တႀကီးေမးလိုက္ေတာ့ ဘႀကီး က ေခါင္းခါျပပါသည္။
“ဘာ ၾကာလိုက္လို႔ တုံးကြ။ သူႀကီးတို႔ ဘာေရ ခ်မ္းစင္မွ မတည္လိုက္ရ ေသးခင္ဘဲ ေခတ္ပ်က္ေတာ့ တာပဲ။ ကာလက မေကာင္း ေတာ့ဘူး။ အလံျဖဴ၊ အလံနီ ဆိုတာေတြ ေၾကာက္ရ၊ ေတာ မီးေလာင္ ေတာေၾကာင္လက္ ခေမာင္းခတ္တဲ့ သူပုန္ေတြ၊ ဓားျပေတြကို ေၾကာက္ရနဲ႔၊ ရြာကိုစြန္႔ၿပီး ထြက္ေျပးတဲ့သူ ေတြကေျပး၊ ရြာသူရြာသား ဇာတိသားေတြလည္း တကြဲ တျပားစီျဖစ္နဲ႔၊ ရြာမွာ ဘယ္ ေရခ်မ္းစင္မွ ေပၚမလာႏိုင္ခဲ့ ေတာ့ပါဘူး။ ေဟာ... ဒီ ဘက္ေခတ္ ေႏွာင္းလူေတြ လက္ထက္က်ေတာ့လည္း အဆင္သင့္ အလြယ္၀ယ္သံုး ႏိုင္တဲ့ ေရသန္႔ဘူး ဆိုတာ ေတြက ေပၚေပါက္လာေတာ့ လူေတြက ေရခ်မ္းစင္တည္ဖို႔ ကိစၥကို တကူးတက ထည့္ မေတြးၾကေတာ့ဘဲ အမႈမဲ့ အမွတ္မဲ့ပဲ ေနလာၾကတယ္။ ဒီေတာ့ အဲဒီဓေလ့က တစ္စစ ေမွးမွိန္လာေတာ့တယ္လို႔ ထင္ မိတာပါပဲ။ မင္းတို႔ ေစာ ေစာကေျပာသလို တကယ္ အေမာမေျပဘဲ အာေျခာက္ တာသက္သာ႐ံုပဲ ဆိုတဲ့ ေရပူ ေႏြးေႏြးႀကီးေတြနဲ႔ပဲ စခန္း သြားၾကရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ မဟုတ္ေသးဘူး။ တို႔ရြာမွာ သာ သတိ ေမ့ေနၾကတာ။ တို႔လူမ်ဳိးရဲ႕ ေစတနာနဲ႔ သဒၶါ တရား စိတ္ထားနဲ႔တြက္ရင္ သည္ဓေလ့ကေလးက ႏိုင္ငံ အႏွံ႔မွာ စြဲျမဲေနဦးမွာပါကြာ”

“အဲဒါကေတာ့ အမွန္ပါ ပဲဘႀကီးရာ။ ရပ္ရြာတိုင္းမွာ ေရခ်မ္းစင္ အလွဴဒါန အတြက္ ကမကထျပဳ ဦးေဆာင္ႏိႈး ေဆာ္ေပးမယ့္သူေတြ ရွိေနဖို႔ပဲ လိုမွာပါ”

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏွစ္ ေယာက္က သေဘာတူ ေထာက္ခံသလို ေျပာမိၾက ေတာ့ ဘႀကီးက ျပံဳးပါသည္။
“ေရာ့ေလ...၊ မင္းတို႔ငါ့ဘူးသီးေျခာက္ေရဘူးထဲက ေရေအးေအး ထပ္ေသာက္ သြားၾကဦး”

ကၽြန္ေတာ္တို႔ မျငင္းပါ။ လက္ကမ္း ယူလိုက္ကာ အနည္းငယ္စီ ထပ္ေမာ့ ေသာက္လိုက္ၾက၏။ အေမာ လည္း ေျပသြားၾကၿပီမို႔ ဘႀကီးကို ႏႈတ္ဆက္ကာ အလွမ္း မေ၀းေတာ့သည့္ ရြာသို႔ ဆက္လက္ ထြက္ခြာလာခဲ့ ၾကသည္။ ထိုအခ်ိန္မွာပင္ ေမာင္ေအာင္၀င္းက စိတ္ကူး ႏွင့္ရရ ေတာက္ေခါက္ကာ ၾကံဳး၀ါးေလသည္။

“ေတာက္...၊ ဟုတ္ သားပဲ။ ကိုယ္တိုင္ေရငတ္ ေတာ့မွပဲ ေရခ်မ္းစင္ကေလး တည္ခ်င္တဲ့ သဒၶါစိတ္က ေပါက္လာေပေတာ့တယ္။ ရြာဘုရားပြဲၿပီးသြားလို႔ အလုပ္ မ်ားရမယ့္ကိစၥေတြ ေခ်ာင္ သြားရင္ေတာ့ ရြာထဲက လူေတြကို တိုင္ပင္စည္း႐ံုးၿပီး ရြာဦးရြာထိပ္မွာ ေရခ်မ္းစင္ ကေလးတည္ဖို႔ ေဆာ္ၾသဦး မွပဲ”

“ေကာင္းတာေပါ့ကြာ။ ဒါေပမဲ့ အမ်ားေကာင္းမႈ ျဖစ္ေအာင္ ဒီကိစၥ အတြက္ သေဘာထားညီသူေတြ ေလး ငါးဦးအဖြဲ႕ကေလးဖြဲ႕၊ ၿပီးမွ တစ္ရြာလံုး တစ္အိမ္တက္ ဆင္း အလွဴေငြ သဒၶါေၾကး လိုက္ေကာက္ခံၿပီး ရတဲ့ေငြနဲ႔ ၀ိုင္း၀န္းတည္လိုက္ၾကတာ ပို ေကာင္းမယ္ထင္တယ္။ မင္း ဘာသာမင္း တစ္ဦးတည္း ဒကာ လုပ္ေနရင္ ေစာေစာက ဘႀကီးေျပာသလို အမ်က္ မလြတ္ပါဘူး ဆိုေနမွ ခက္ ေနဦးမယ္။ ေစတနာက တစ္ ျပည္သား၊ ေ၀ဒနာက တစ္ တင္းခြဲ ဆိုတာမ်ဳိး ၾကံဳရရင္ ေတာ့ ကီးမကိုက္ေသးဘူး ကြ”

ကၽြန္ေတာ္က သတိေပး လိုက္ေတာ့ ေမာင္၀င္းေအာင္ က ရယ္ေမာလိုက္ကာ...
“စိတ္ခ်ပါ ကိုယ့္လူရ။ အမ်ားေကာင္းမႈ၊ နတ္လူ သာဓု ေခၚေစေသာ္၀္ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္မွာပါ”

ဟု ဆိုေလသည္။ ကၽြန္ ေတာ္ကေတာ့ ဘုရားပြဲ ၿပီးသြား၍ ရြာမွ ျပန္ခါနီးတြင္ လည္း ထိုသတိေပးခ်က္ကိုပဲ ထပ္မံ၍ မေမ့ေလ်ာ့ေျပာၾကား ခဲ့ဖို႔ စိတ္ထဲ ေတးမွတ္ထား လိုက္မိပါသည္။ သည္ေခတ္ လူေတြကလည္း ဟိုေရွးလူ ေတြေလာက္ အယူမသီး၊ အစြဲ မသန္ၾကေတာ့ေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္လူ ဦးေဆာင္ တည္မည့္ ေရခ်မ္းစင္ ကေလးကို ၀ိုင္း၀န္းကန္႔ကြက္ ၾကလိမ့္မည္ မထင္ပါ။ သည္ လိုဆိုေတာ့လည္း ေစာေစာက မွ ဇရပ္ေပၚတြင္ စကားေျပာ ဆိုခြင့္ ရခဲ့ေသာ ေရခ်မ္းစင္ ဒကာ ဘႀကီးကို ျပန္ျမင္ ေယာင္လာကာ က႐ုဏာ သက္မိရျပန္၏။ ဟုတ္သည္ ေလ။ အဘယ္မွ်႐ိုးစင္းေသာ ေစတနာကို ေရွ႔တန္း တင္ခဲ့ေသာ္လည္း အယူသီး အစြဲသန္သူ အေတြးအျမင္ေဟာင္း သမားတို႔ အလယ္၌ တည္ခဲ့မိသျဖင့္ သူ၏ ေရခ်မ္းစင္ ကေလးခမ်ာ အ႐ႈံးႏွင့္ ဇာတ္သိမ္းခဲ့ရသည္ မဟုတ္ပါလား။

နႏၵာစိုး၊ဆင္ျဖဴကၽြန္း၊  မတ္လ ၂၀၁၁။


No comments:

Post a Comment

ေမာင္ခ်စ္မွ လာၾကည့္သူအေပါင္းတို႔ကိုယ္စိတ္ႏွလုံးရႊင္လန္းၾကပါေစလို႔ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္းလၽွက္ပါ၊